اجتماعیسیاسی

وزیر کشور:اختیارات خوبی به استان‌ها در لایحه بودجه سال آینده داده شده است

وزیر کشور با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی به استان ها داده شده است، گفت: صندوق توسعه و عدالت در این بودجه پیش بینی شده است که مقداری از اختیارات به استان ها داده شود.

 

احمد وحیدی روز‌دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهارداشت: این صندوق به این منظور پیش بینی شده است که استانداران بتوانند به صورت مستقل مسیر پیشرفت استان را به پیش ببرند.

 

وی با بیان اینکه برای استفاده از این صندوق نیازمند برنامه ریزی های دقیق و طرح های پیشرفت استانی هستیم، افزود: طرح توسعه استان کرمانشاه را اگر نیاز باشد بازنگری می کنیم تا از کاملا مشخص شود با استفاده از چه منابعی قصد اشتغالزایی داریم.

 

وی با تاکید بر ضرورت توسعه تجارت مرزی استان کرمانشاه با کشور عراق گفت: چندین مرز و بازارچه در استان وجود دارد که باید با تمام توان فعال شوند و این توسعه تجارت با کشور همسایه باید با محوریت استان کرمانشاه انجام شود که البته در این زمینه رسیدگی به معیشت مرزنشینان هم یک موضوع مهم است زیرا امنیت این‌جا با این عزیزان است.

 

وزیر کشور دیگر اولویت مهم استان در کاهش بیکاری را پیگیری و تکمیل طرح سامانه گرمسیری دانست و گفت: این پروژه با توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب و پیگیری ویژه دفتر ایشان به ثمر رسیده و لازم است تمام نتایج آن و ۹۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کرمانشاه فعال شوند و زیر پوشش سامانه قرار بگیرند.

 

وحیدی اولویت دیگر استان کرمانشاه را توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: بسیاری از ظرفیت‌های مناسب و آثار باستانی، طبیعی و مذهبی در استان کرمانشاه وجود دارد و این استان مسیر اصلی عبور زائران به سمت عتبات عالیات است که باید ظرفیت‌های آن برای رفع بیکاری فعال شود.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی مادنیوز ، توسعه شهرک‌های صنعتی استان دیگر موضوع و اولویتی بود که وزیر کشور به آن اشاره کرد و گفت: صنعت کرمانشاه باید بیش‌از پیش توسعه یابد و این استان ظرفیت‌های آن را دارد که باید با قدرت و شدت دنبال شود.

 

او گفت: در همین اورامانات هم ظرفیت‌های خوبی در این زمینه وجود دارد و ظرفیت‌های خوبی هم در بودجه سال آینده دیده‌شده که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

کرمانشاه نیاز به یک طرح دقیق پیشرفت و توسعه دارد

وزیر کشور با بیان این‌که لازم است یک طرح دقیق پیشرفت استانی در کرمانشاه وجود داشته باشد، اظهار کرد: ما باید یک برنامه هدفمند پیش‌بینی کنیم و روشن باشد که با چه ظرفیت‌هایی قرار است کار کنیم هرچند در این زمینه طرح‌هایی برای توسعه استان وجود دارد اما  در صورت نیاز باید این طرح‌ها بازنگری شوند.

وحیدی عنوان کرد: برخی‌ها معتقدند که برای ایجاد هر شغل باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم اما من اخیراً از نمایشگاهی در تهران بازدید کردم که با ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان شغل ایجاد کرده بود هرچند شاید این‌موضوع تعجب‌برانگیز باشد اما نشان‌دهنده این است که با هزینه‌های حداقلی هم می‌توان اشتغال‌زایی کرد، البته این موضوع تخصص وزارت‌های مربوط است بااین‌حال لازم است که برای اشتغال‌زایی برنامه‌ای درگیر وجود داشته باشد.

 

او با بیان این‌که شورای‌عالی اشتغال مدت زیادی تعطیل بود، افزود: در همین مدت کوتاهی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد رییس‌جمهور دوباره جلسه این شورا را برگزار کرده‌است که نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای رفع بیکاری است.

 

کرمانشاه حق زیادی بر گردن کشور دارد

وزیر کشور نهضت ملی مسکن را مساله مهم دیگر دولت دانست و گفت: با تحقق این برنامه هم مسکن و هم شغل ایجاد می‌شود.

 

او اشتغال و تولید را دو روی یک سکه دانست و گفت برای به ثمر رسیدن هر دو باید یک برنامه جدی طراحی شود.

 

وی عنوان کرد: باید فصل جدیدی از اقدامات را در استان کرمانشاه شروع کنیم که این موضوع نیازمند تلاش شبانه‌روزی، حضور همه، یک‌صدایی، یک نوایی و همدلی است.

 

پایگاه خبری ماد گزارش داد، وحیدی همچنین با بیان این‌که مردم استان کرمانشاه حق زیادی به گردن جمهوری اسلامی دارند گفت: ظرفیت‌های فراوانی در استان وجود دارد و کارهای زیاد و خدمات متعددی باید در این منطقه صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به رتبه چهارم استان کرمانشاه در تولید گندم، رتبه دوم در تولید جو، رتبه اول در تولید ذرت و قیر گفت: استان کرمانشاه ۳۷۱ مرز مشترک با کشور عراق دارد و زمینه‌های فراوانی برای توسعه اقتصادی در این‌جا موجود است که همه این‌ها باید با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی شکوفا و فعال شوند.

 

کرمانشاه محور اتکا نظام در غرب کشور است

وحیدی همچنین با بیان این‌که مردم استان کرمانشاه حق زیادی به گردن جمهوری اسلامی دارند گفت: ظرفیت‌های فراوانی در استان وجود دارد و کارهای زیاد و خدمات متعددی باید در این منطقه صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان و ایثارگران استان کرمانشاه گفت: مردم این استان مردمی شریف، مقاوم، صبور، دلیر و شجاع هستند.

 

به گفته‌ او کرمانشاه زیر موشک‌باران دشمن بعثی صبورانه و مقاوم ایستاد و من به تک‌تک شهرها و نقاط این سرزمین که یاد شهیدان، پایداری‌ها به استقامت‌های ملت بزرگ ایران را به بهترین شکل تصویر کرده، سلام و درود می‌فرستم.

 

طبق گزارش خبرنگار ماد، وحیدی با یادآوری حماسه پاوه مرصاد در استان کرمانشاه اظهار کرد: محوری اتکاء کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در غرب کشور، کرمانشاه عزیز بوده و همه در این جمع و تکثیر می‌شدند و هم‌اکنون نیز این جایگاه در استان برقرار است.

 

ظرفیت های فراوانی برای توسعه در کرمانشاه وجود دارد

وزیر کشور به ظرفیت‌های کم‌نظیر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: به‌عنوان نمونه اورامانات این استان که به ثبت جهانی رسیده‌است، از زیباترین نقاط کشور است و البته مردم آن از طبیعتش نیز زیباتر هستند همچنین دشت ماهیدشت می‌تواند مرکزی برای پاسخ‌گویی به بخش مهمی از نیاز کشور باشد که باید همه این ظرفیت‌ها را قدر بدانیم.

 

او با تقدیر و تشکر از زحمات چندساله بازوند استاندار سابق کرمانشاه گفت: کسی که تلاش می‌کند باید از او تشکر کرد و من نیز از مهندس بازوند تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

وزیر کشور همچنین با اشاره به توان‌مندی‌های استاندار جدید کرمانشاه گفت: آقای امیری‌مقدم آشنای این دیار و اهل همین استان و صاحب سوابق بسیار ارزنده در استان‌های مختلف است و ایشان در هر جایی‌که خدمت کرده با ذکر خیر فراوان از او یاد می‌شود.

 

وحیدی افزود: آقای امیری مقدم ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی با مردم داشته‌اند و مردم همواره او را از خودشان می‌دانند و البته در جمهوری اسلامی باید همینگونه باشد و مسئولان باید شأن خود را خدمت به مردم بدانند.

 

به گفته‌ی او مادامی‌که مسئولان خود را خدمت‌گزار مردم بدانند و به فکر درمان دردهای مردم باشند، ما در مسیر درست قرار داریم و درغیراین‌صورت حتما جایی را اشغال کرده‌ایم که حق ما نیست.

 

وزیر کشور افزود: به لطف خدا مسئولان جمهوری اسلامی به تاسی از راه امام راحل و رهبری معظم انقلاب همین مسیر درست را ادامه می‌دهند.

وحیدی اظهار کرد: رئیس‌جمهور با تعهد و اعتقاد به‌دنبال خدمت گسترده و بی‌اعتبار به آحاد ملت شریف ایران اسلامی است و به‌همین دلیل اسم دولت و دولت مردمی گذاشته شده زیرا خود را از مردم و خدمت‌گزار مردم می‌داند.

 

وزیر کشور با بیان این‌که تمام مسئولان استانی از استاندار تا مدیران جزء باید در خدمت مردم باشند، گفت: ملاک اول دولت قوی هم متکی بودن به مردم است و پیروزی‌های انقلاب هم زمانی حاصل‌شده که مردم در میدان بوده‌اند و این اتفاق در زمانی رخ داده که مردم مسئولان را از خود دانسته‌اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا