اجتماعیکرمانشاه

تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ماد : آیین تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کرمانشاه برگزار شد.

پیکر این شهدا، امروز(۱۶ دی) با حضور پرشور مردم شهیدپرور کرمانشاه از چهارراه مدرس تا مسجد جامع کرمانشاه تشییع شد.

مردم مومن و شهید پرور کرمانشاه امروز با سردادن شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل، حمایت قاطع خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کرده و بار دیگر به دشمنان نشان دادند تا پای جان از نظام حراست و پشتیبانی خواهند کرد.

“یا زهرا”،” این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده”، ” خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست “، “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”،” ما ملت بیداریم، از آمریکا بیزاریم” و… از شعارهای کرمانشاهیان حاضر در این مراسم معنوی بود. 

مردم کرمانشاه با در دست داشتن پرچم و دست نوشته‌ها و سربندهایی با محتوای “یا زهرا”،”یا حسین”، “من هم یک سلیمانیم” و… در این مراسم شرکت کرده بودند.

مردم ولایی و شهید پرور کرمانشاه از زن و مرد گرفته تا کودک و نوجوان در کنار بزرگترهای خود در آیین تشییع پیکر این شهدای والامقام حضور داشتند.

از نکات قابل توجه در مراسم تشییع شهدای گمنام امروز کرمانشاه حضور پررنگ اقشار مختلف مردم در کنار فرزندان خردسالشان با در دست داشتن تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

سردار ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفتگو با ماد، با بیان اینکه این سه شهید گمنام در عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله به مقام شهادت نائل آمده اند، گفت: این شهدای والامقام در زمان شهادت ۴۵، ۲۱ و ۱۹ ساله بوده اند.

باباخانی اضافه کرد: پیکر مطهر این شهدای گمنام امروز(۱۶ دی) و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به صورت همزمان با ۲۵۰ شهید گمنام دیگر در ۲۱ استان کشور تشییع شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اضافه کرد: یکی از این شهدای والامقام عصر امروز در شهرداری کرمانشاه خاکسپاری می شود.

باباخانی ادامه داد: پیکر یک شهید دیگر روز شنبه(۱۸ دی) در محوطه صدا و سیما و پیکر مطهر شهید دیگر نیز روز یکشنبه در تیپ ۲۸۱ ارتش آرام خواهد گرفت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا