اقتصادی

این بار رییس بانک مرکزی مدعی “اگر ما نبودیم” شد

خوبی برخی مدیران این است که همیشه یک شرایط بدتری را در جیب دارند که تا از آنها انتقاد می شود می گویند اگر ما نبودیم فلان شرایط بدتر اتفاق افتاده بود، و خوب تر این است که این شرایط بدتر، ته ندارد و تا دنیا دنیاست این نوع مدیران سرخوشانه بر سر مردم منت می گذارند که اگر مانبودیم….

اکنون نوبت رییس بانک مرکزی است که از جمله “اگر ما نبودیم” استفاده نماید و مدعی شود که اگر ما نبودیم الان دلار 50 هزار تومان بود، در حالیکه ما می دانیم که اگر الان دلار 50 هزار تومان هم بود باز هم ایشان به راحتی می گفت که اگر ما نبودیم دلار الان 200 هزار تومان بود!

به گزارش مادنیوز، همتی رییس بانک مرکزی در برنامه عیار شبکه افق گفت: “اگر این مدیریت نبود، تورم بالای ۱۲۰ و ۱۵۰ درصد می رفت.”

با این اوصاف، آیا باید حالا از شما تشکر کنیم؟ و آن هشتگ های مچکرم را راه بیندازیم؟!

به گفته همتی، “برخی سال ۹۷ پیش بینی دلار ۵۰ هزار تومانی داشتند، ولی الان دلار بیست و یک و بیست و دو هزار تومان است. در مهر و شهریور سال ۹۷، نرخ دلار به ۱۹ هزار تومان رسید. همان موقع خیلی ها می گفتند دلار ۴۰ هزار تومان می شود. خیلی ها به من می گفتند شما داری خیلی حرص می خوری، نمی توانی جلوی رشد نرخ را بگیری. ولی ما جلوی این روند را گرفتیم و در ۹۸ چند ماه نرخ دلار را روی ۱۱ هزار تومان نگه داشتیم.”

رییس کل بانک مرکزی برای اینکه به هر حال بهانه هایی هم داشته باشد، گفت: “حوادثی که امسال اتفاق افتاد یعنی کرونا و به یکباره نرخ نفت به ۱۰ دلار و حتی به منفی رسید و صادرات غیرنفتی ما مختل شد. خیلی از مرزها بسته شد، در نتیجه شرایط ارزی تغییر کرد. خب همه این ها با هم کمک کرد و یک دفعه شوکی به درآمدهای ارزی ما وارد شد.”

وی با اشاره به اینکه یک تا دو ماهی کاهش تقاضا داشتیم افزود: “ولی در خرداد که شرایط مقداری بهبود پیدا کرد، باعث شد تقاضا بالا برود. ۷۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی و سیستم بانکی تامین کردیم برای سه هدف؛ یکی اینکه معیشت مردم راه بیفتد، دوم اینکه کسب و کارها را بتوانیم پشتیبانی کنیم و سوم اینکه بتوانیم نیاز کارخانجات به مواد اولیه را تامین بکنیم. هرچند ما از بابت برگشت ارز مشکل پیدا کردیم.”

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا