اقتصادی

مدیریت ضعیف شستا تذکر گرفت

مهرداد گودرزوند چگینی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر صمت گفت: وزیر صمت باید در کنترل بازار کالاهای اساسی مردم به ویژه مرغ و قیمت های سر به فلک کشیده خودرو نظارت جدی داشته باشد.

به گزارش مادنیوز، این نماینده مجلس یازدهم در تذکر دیگری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اوضاع بهم ریخته شرکت شستا، بیان کرد: مدیریت ضعیف و بعضاً به کارگیری افراد ناتوان در مسند شرکت‌های وابسته به شستا باعث ورشکستگی بسیاری از کارخانجات شده که بایستی از افراد توانمند در اینگونه شرکت ها بکارگیری شود، چرا که تقویت بنیه بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق همین شرکت ها صورت می گیرد همچنین به کارگیری افراد ناتوان، ارائه خدمات به بازنشستگان کشور را با مشکل روبرو کرده است.

گفتنی است شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی که به‌اختصار، شستا گفته می شود، شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

شرکت شستا مالک شمار زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه است، که برای نمونه می‌توان به شرکت کارخانجات داروپخش، داروسازی اکسیر، داروسازی فارابی، شرکت کشت و دامداری فکا، شرکت داروسازی زهراوی، داروسازی ابوریحان، داروسازی کاسپین تأمین، لابراتوارهای رازک، پارس دارو و شرکت ژلاتین کپسول ایران اشاره کرد.

مجموع دارایی‌های این شرکت در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان و درآمد سالانه آن نزدیک به ۳۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده‌است، همچنین درآمد شرکت‌های فرعی شستا که در بورس تهران فعال می‌باشند در سال ۱۳۹۱ در مجموع بالغ بر ۱٫۶۰۰ میلیارد تومان برآورد گردید.

اعضای هیئت‌مدیره شستا محمد رضوانی‌فر (مدیرعامل و عضو هیئت مدیره)، اکبر ترکان (رئیس هیئت مدیره)، محمود ملکوتی خواه (عضو موظف هیئت مدیره)، سید ضیالءالدین شجاعی برهان (عضو هیئت مدیره) می باشند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا