سلامت

پیگیری مجلس برای واکسن کرونا

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه ای با شرکت های داخلی فعال برای تولید واکسن کرونا در مجلس خبر داد.

به گزارش مادنیوز، همایون سامه یح در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته جلسه ای در مجلس با حضور نایب رئیس اول مجلس و رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و همچنین معاونت علمی رئیس جمهور، رئیس سازمان غذا و دارو و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از شرکت های فعال برای ساخت واکسن تشکیل شد.

وی توضیح داد: در این جلسه شرکت های داخلی که در حال تحقیق درباره تولید واکسن کرونا هستند به ارائه توضیحاتی درباره آخرین اقداماتشان پرداختند که طبق این توضیحات به نتایج خوبی نیز دست پیدا کرده اند.

به گفته وی در این جلسه تاکید شد که تمامی تلاش صورت می گیرد تا هر چه سریعتر واکسن در اختیار همه مردم قرار گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین درباره روند تولید واکسن کرونا نیز گفت: استارت تولید واکسن کرونا حداقل توسط دو شرکت در داخل کشور زده شده است که آنها نزدیک به تولید هستند، ولی باز هم این کار زمان بر بوده و باید تحقیقات و آزمایش های بالینی و آزمایش بر روی انسان انجام شود. امیدواریم که این تحقیقات به نتیجه برسد.

سامه یح در پایان تاکید کرد که وزارت بهداشت و مجلس برای دسترسی همه مردم به واکسن کرونا حساس است و در این باره تاکیدات زیادی دارد. امیدواریم هر چه سریعتر واکسن کرونا به ایران برسد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا