اقتصادی

خروج سایپا از شمولیت ماده ۱۴۱ با اخذ مجوز نهایی سازمان بورس

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: از نیمه دوم سال جاری کاهش زیان عملیاتی در گروه خودروسازی سایپا شتاب گرفته و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، این روند در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

ماد نیوز – سيدجواد سليماني افزود: با دریافت گزارش افزایش سرمایه ۴۵۰ درصدی حسابرسی شده از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، تلاش‌های مستمر و هماهنگ شش‌ماهه گروه خودروسازی سایپا به‌ثمر رسید.

به گفته وي بعد از اخذ مجوز نهایی از سازمان بورس و برگزاری مجمع عمومی، شرکت سایپا از شمولیت ماده ۱۴۱ خارج شده و بدین ترتیب، اصلی‌ترین مانع برای تامین نقدینگی مناسب فعالیت‌ها مرتفع خواهد شد و تولید در مسیر برنامه‌ریزی شده قرار می‌گیرد.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تصريح كرد: اين برنامه در اجرای ماده ۱۴ قانون حداکثر توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و با هدف افزایش سرمایه شرکت به‌اجرا درآمد و زمينه بهبود روند توليد را فراهم خواهد كرد.

سليماني گفت: گروه خودروسازي سايپا قصد دارد با مديريت هزينه‌ها و ادامه عمليات اقتصادي منضبط در سال آتي، چرخه نقدينگي اين مجموعه را در مسير افزايش توليد محصولات خود قرار دهد.

وی افزود: در سال جاري يكي از سخت‌ترين و پيچيده‌ترين دوران در صنعت خودرو كشور را با موفقيت پشت سر گذاشتيم و با وجود همه موانع و كاستي‌ها در زمينه نقدينگي، توانستيم چند محصول جديد را براي توليد انبوه در سال آينده نهايي كنيم.

سليماني با اشاره به برنامه توقف توليد محصولات خانواده پرايد در اين گروه، تأكيد كرد: با آغاز توليد محصولات جديد و بهبود شرايط بازار خودرو، وضعيت اقتصادي سايپا با خروج از شموليت ماده ۱۴۱، پايدار خواهد شد و روند روبه‌رشد اين گروه شتاب مي‌گيرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا